Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, November 25, 2010

~ TuToRiaL - D.I.Y VeiL ~

Uolls.. Saya minta maaf x dpt nk sertakan tutorial yg sebenar cara membuat veil saya.. Coz mmg x snap ape2 gambar kecuali bila dah siap.. Betul2 lupa uolls.. Sbb tgh b'kobar2 nk siapkan veil tu.. huhu..

Walau bagaimanapn saya lampirkan link yang memberi ilham untuk saya buat veil ni sendiri.. Cara yg di tunjukkan dalm video ini sangat simple dan mudah.. Smpai saya buat keputusan untuk buat jgak.. (kuat pengaruh tv ke uolls? huhu..)





p/s:

** material yg saya gunakan:
1) 2 meter net bidang besar (x sure ukuran nyer)
2) 2 meter border lace (tips: cari corak yg uolls bole potong 2.. so jimat, dapat 4 meter skali)

** video tu hanya tunjukkan cara2 untuk potong net bagi membuat veil yg kosong sahaja... Untuk tampalan lace dan sebagainya adalah mengikut kreativiti kamu smua k.. Good Luck gurls!

2 comments:

Aya said...

thanks for the info.. rs smgt je nak DIY veil sndri nih :)

BuNGaKRiSTaL said...

yes! go gurl.. you can do it! hehe.. =)