Lilypie Second Birthday tickers

Monday, November 22, 2010

~ CeRiTa KaD & HIV TeST... ~


Last week ke Klinik Komuniti bersama en.tunang utk jalani ujian HIV uolls.. Prosedur perdaftaran dan urusan smua ok, coz dah call dan buat appointment lebih awal..

So, sampai ler giliran saya untuk masuk ke bilik rawatan.. Saya nervous uolls.. Tak tau ler sejak bila saya jd penakut kpada jarum suntikan nih.. Siap kata ngan pembantu pegawai perubatan yg incharge tu.. 'kalo saya x tgk, xpe kn? saya takut r.. huhu..' So, ingat ok ler smuakn..

Nak dijadikan cite, after dier guna alat untuk tembak jarum tu.. Darah saya malu2 utk kuar uolls.. sikit benor kuarnye.. Tak cukup utk masuk spnuhnye ke tempat alat ujian tu.. Jenuh org tu dok 'memerah' jari saya.. dah mcm tukang urut pn ada.. huhu.. punya ler nk bagi darah tu kuar lagi.. Tp x bole gak.. Then, die cucuk guna jarum yg lain pada jari yg sama ( jari hantu kanan).. kali ni mmg rasa lebih sakit coz x guna 'alat penembak' tu..
a
Pn still xmo kuar.. degil mcm tuan nyer kah? aiyo! (-_-)" Last2 saya kata guna tangan sebelah lagi x bole ke? kesian lak sya tgk kat person incharge tu.. Dia pun cuak gak sambil 'memerah' jari saya tu.. huhu..
a
Lastly, guna ler jari hantu blah kiri plak.. 'Tapp!!' skali lagi kna tembak ngan jarum tu.. kali ni slamat mau kuar.. itu pn, pnya ler b'sungguh2 dia dok menekan jari saya.. ;p
a
Tension uolls! dah ler penakut jarum.. skali kna, 3 skali.. amik obat! haha..
a
Moral of the story jgn takut jarum suntikan mcm sya.. Nnt jarum pn takut gak kat korg.. haha.. bole ke? ;p
a
a
Ok skit update psal kad.. Kad undangan dah siap.. So, uolls jika b'kesempatan dan sudi untuk hadir ke majlis saya yg x seberapa ini bole ler emelkan alamat pada saya ye uolls.. Kad undangan akan menyusul nnt.. cewah!
a

No comments: